Tuesday, May 29, 2012

Student abah aku. . .

Alhamdulillah. . .
aku baru jer habis breakfast. . (ye lah tu. .baru jer...tadi lagi aku breakfast. . .)

nak dipendekkan cerita. . . awal pagi tadi. . .kira pukul 7 lebih2 gitu. . .awal ke tuh? aku and ayahanda bersama adik tersayang . . .(bonda tak ikut. . .pose. . .bulan rejab dah masuk kan. . .rajin bonda aku pose. . .aku? nak tunggu sampai seru baru nak pose kot..). . .ok. . .kami bertiga breakfast berlaukkan tomyam and nasi goreng masakan ayahanda. . . air tangan ayahanda aku. . .bukan air tangan aku. . . .aku ni kalau bab masak kat rumah line clear jer. . . tapi kalau bab sediakan breakfast ni aku liat sikit. . .tak tau la . . .dah nasib badan. . .eh? gitu ker? tapi sedap what masakan ayahanda aku. .  .bab masak sedap2 ni. . .leave it to ayahanda. . .bab masak dengan kasih sayang. . of course la bonda kan ?

ok. . . kami redah jer lauk depan mata. . .adik tersayang aku siap tambah lagi tomyam tuh. . .aku plak? kuah tomyam yang masih bersisa di mangkuk. . .aku campur dengan nasi goreng. . . hah hah hah ! sedap ! keh ! keh ! keh ! tetiba aku tepikir. . .

aku :: pak, lama suda x makan mee bandung kan??
ayahanda :: iya. . .tapi bapa lupa suda cara mo buat dia. . .

ahax. . .tak pa la. . . after breakfast. . . ayahanda aku pergi buat bussiness sendiri. . .oleh sebab itu. . .aku sebagai anak mithali  anak sulung, , ,bertanggungjawab untuk cuci segala pinggan mangkuk yang maha bertimbun kat sinki. . . dah ayahanda handle preparation for food. . . .aku handle pengamasan la plak. . .adik tersayang aku ? takkan main goyang kaki jer. . .ada lah yang nak minta terajang gaya goku ni. . . sambil aku dok syok cuci pinggan mangkuk sambil dengar hitz fm (hitz fm ni pun  dah jadi makanan aku setiap hari kalau balik dari asrama. .haha !) guna henpon ayahanda. . .maklumlah henpon aku henpon cikai jer. . .alaa. . . kalau korang jumpa henpon tu tepi jalan  gerenti korang buat dunno jer.takde nafsu nak ambek. . . bukan miskin. . .just berjimat. . .ye lah berjimat. . .mengalahkan haji bakhil ! hahaha

ok. . .sambil aku ngah syok dengr hitz fm kat henpon ayahanda. . .tetiba ada SMS dari sebuah number. . 019 blah blah blah. . .aku x ingat number tuh. . .budak tuh student ayahanda aku. . .budak tu tanya. . .'cigu bila ambil repotkad? ' aku mau jugak bagi henpon tuh kat ayahanda. . .tapi ayahanda aku masih buzy dengan bussiness peribadi beliau, aku biar jak la. bukannya urgent sangat pon...

siap jak ayahanda aku dari bussiness peribadi beliau. . .

aku :: pak ! ada sms dari murid bapa ! dia tanya, bila mau ambil repotkad.
ayahanda :: ah ! budak tu lagi. . macam2 jak dia tuh. . tunggu surat dari sekolah la. aku :: balas cam tu ka?
ayahanda :: iya. .

lalu dengan pantas jari-jemariku yang masih merah dengan inai menari di atas pad kekunci telefon bimbit ayahku.( CEH ! AYAT !) lepas tekan butang SEND aku proceed la kerja yg tbengkalai seminit tuh. . . .xberapa lama , budak tuh reply SMS yg aku taip . SMSnya berbunyi

'Surat apa?'

URGH !! tidak kah bikin panas suhu badan dgn reply student ayahanda aku tuh. . .serious aku panas dgn SMS yg xmunasabah tuh. sendiri start tanya, dia boleh pulak buat bodoh dengan reply orang. urgh !!

itu jer la kesah student ayahanda aku yang boleh dikira menghancurkan jiwa yang mengguna henpon. . .

salam~


No comments:

Post a Comment