Sunday, May 27, 2012

Bikin pening !

Assalamulaikum . . .
sudah sekian lama aku tia buka ini belog kan?

ok...di atas tu menda yg aq taip smalam...main save jer. . .

sekian..sekian...sekian....
kat atas tu suma tersimpan dlm draft aku buat beberapa minggu yg lalu...kira dah bangas+basi dah dalam draft. . . kalau post ni macam makanan sepertinasi lemak. . .tak tau la apa dah jadi...bukan lagi bangas...memang dah ada microorganism tahap mama dewa dah kali...

tadi petg. . kira2 pukul 2:30. . .aku makan baru jer mau lunch. . .tyme aku ngah syok cedok sayur masak tumis dan seterusnya ikan masak kicap yang aku masak sendiri...almaklumlah..orang bujang kan..eh bukan..anak sulung kan..suma kerja aku buat...ok..balik pada topik...time aku cedok lauk pauk dengan air liur yang melimpah-limpah minda aku bercakap...' tak nak cek blog yg dah usang tuh??'  then...hati hati aku plak jawap ' ya kan....hari tu mau post something..sampai sekarang masi tersimpan dalam draft'. . .jadi. . .sambil meratah ayam ikan masak kicap yang aku masak sendiri tuh..aku pasang niat nak update blog. . .

pasang niat nak update blog jer....aku tak kata bila aku nak update...kan..kan..kan...
jadi...eventhough lepas lunch...adik tersayang aq bagi aku guna laptop ayahanda yang dia dok ngadap dari pagi sampai petang tuh, aku x sign in blogger dulu...lmn web muka buku yg kaler biru2 tuh dulu aku buka. . .heh ! leceh jugak kalau dah addicted dengan fesbuk ni kan?? bukan lagi mcm makanan sampingan...dah macam makanan harian dah...example paling dekat..mcm nasi..well bagi orang selera kampung la..mesti makan nasi ! sama jugak mcm org yg addicted ngan fesbuk..contoh paling dekat..aku jugak ! klo boleh setiap hari buka fesbuk...klo nak minta contoh lain..boleh jugak...seperti adik tersayang aku tuh..dulu.. (dulu jer..sekarang dah taubat dah kali..KALI...)dulu dia addicted dengan komputer + internet games. . .dan bonda aku akan cakap..' si amin tuh xpayah makan ! dah kenyang dah makan games ! '....ouh..pedas...nasib baik bonda aku xguna ayt power tuh kat aku..tapi beliau guna ayt melankolik lain sikit..'dengan sepa jugak ko berfesbuk tuh mida??? berfesbuk seja...ko chatting sama sepa tu arh??' elee...bonda aku tuduh aku ada pakwe la tuh...sedang kan aku buka fesbuk hanya because tngn aku yg gatal nak buka..apa leh buat....ok...perumpamaan kedua...atau mungkin ketiga...fesbuk ni macam peti sejuk...aku ambek perumpamaan ni dari fesbuk jugak..ok..fesbuk ni sama mcm peti sejuk sebab..kalau boleh ..setiap sepuluh minit kita akan buka...kalau tak pun..setiap kali masuk dapur kita akan buka peti sejuk...walaupun kita tau..xda apa-apa pun yg jadi kat dlm peti sejuk tuh...tipu la klo korang xngaku ....takpe. . .xpayah tipu diri sendiri. . .aku pun camni kat rumah. . .suka sangat buka peti sejuk...nak lepas kan klorofluorokarbon kat atmosfera kali. . . hahaha. . .

anyway. . sampai sini jer kali aku nak merapuh. . .sori la. . post kali ni macam memang tak berfaedah pun isinya. . .asalkan aku kotakan niat aku kan? ok. . .itu saja. . .

assalamualaikum. . .dari gadis malaya !

No comments:

Post a Comment