Saturday, December 10, 2011

~Kartun~ #1

Assalamualaikum semua. . . .
okey . . .malam ni. . .bos (bapa) ngah santai-santai watch AFC kat chanel 703. . . brader youngest ngah lena diulit mimpi. . .brader muda ngah asyik usha tv. . .ma'am (mama) ngah kusyuk depan laptop ! okay . . .situasi stabil . . .


asalnya. . .aku maw post somethin' tyme petang2. . .around pukul 2.30-4.05 p.m. .  . . .tapi tyme ngah pikir topik apa nak post. . . .the internet carried me away ~ aku lari plak pergi tengok youtube. . .best apa tengok orang vlogging. . .ada satu vlogger tuh . . .nama beliau AnwarHadi. . .best apa vlog beliau. . .beliau study kat oversea jugak. . .wha. . . .kat sydney taw ! kat MACQUARIE UNIVERSITY. . .wha~ bnyk plak student malaysia study sana. . .OKEY ! back to the story. . .beliau ada cakap kat satu vid beliau. . .klo FACEBOOK  org kite panggil FB, kenapa YOUTUBE kite tak panggil YT ?? ya. . .aku pun tertanya-tanya jugak. . . .knape ye ?? aku maw jugak link-kan kat korang tapi. . .aku malas la mau carik balik mana satu vid tuh . . .hoho. . .maaf


********************************
okey. . . .semalam ma'am aku suruh off laptop awal. . . .jadi. . .dengan perasaan yang hamba hampa lagi hiba. . . aku off laptop. . .so. . . .aku pergi dapur. . .and makan ! alaa....makan besa2 jer. . 
.nasi+kicap+sayur bayam+ikan goreng . . .sedap. . .


ops ! sangat jauh dari main point kita kali ni. . . berbalik pada tajuk. . . aku maw share kat korang kartun2 yg aku suka tengok tyme bebudak dulu. . .

1) Dragon Ball

cerita dragon ball ni memang sejak aku hingusan hingga sekarang masih minat cerita ni ! tipu lah kalau korang cakap 'tak pernah dengar pun, cite ni?' cerita ni. . .hero dia GOKU. . .aku memang hafal dah family tree dya ni. . .GOKU ada atok nama GOHAN. GOKU kawin dengan CHI CHI dapat anak. dorang bagi nama anak dorang GOHAN. xberape lama dorang dapat lagi satu anak nama GOTEN. ah. . .kira2 camtu lah. . .kalau cerita lain. . .of course la hero dya xkan mati kan ? tapi dalam cerita ni. . .GOKU ada mati. . .tapi hidup balik. . . cuba korang cari cerita lain yang macam cerita ni. . .hero dia mati. . .then hidup balik. . .paling2 pun korang akan jumpa cerita yang hero dya pura2 mati. . . taw2 tak mati pon. . . .

2)Phineas and Ferb

ini lagi satu cerita favourite aku. . . .walaupun  kat disney chanel dah balik2 ulang episod yg sama. . .aku xpernah bosan ! suka apa tengok invention dorang . . ..lagu dorang pun suma smart2. . . .paling xsah kalau aku xdapat tengok pet dorang. . .perry the platypus. . . 

3) Ben 10

cerita ni sungguh dusta kalau korang xpernah dengar . . .cerita ni banyak fashion taw. . . .gambar ni masi tyme BEN masi bebudak. . . .sekarang dah ada versi dya jadi teenager. . . . tapi aku tetap suka tengok tyme dya bebudak. . .cute !

4) Fairly Odd Parents

cerita ni pun dah lama main. . . tapi aku xpernah bosan tengok. . .  .the boy with the buck teeth and a pink hat is cute ! haha. . .sekarang episod dya ada jugak la makin baru sebab COSMO & WANDA dah ada baby nama POOF ! haha. . . 

itu jer la kot. . . .sebenarnya banyak lagi kartun aku suka tengok. . . .CHILDISH nya aku !!! tapi kartun yang aku xsuka tengok pun  ada ! nantikan post seterusnya !

No comments:

Post a Comment