Saturday, December 24, 2011

Gusti ??

Assalamualaikum~

gusti?? ya ! wrestling ! memang hari tuh lagi tetiba dtg ilham mau post tentang WRESTLING ni. . .tapi . . .biasa la aku ni. . . cakap jer~ buat?? tak pasti lagi. . .

okey. . .gusti ??


korang maybe tertanya-tanya. . .ok la. . . mungkin tak la kan. . .sepa la aku ni kn ? kenapa kali ni aku maw post pasal gusti . . .tak da benda berfaedah ke yg aku boleh post? tup tap tup tap. . .aku post tentang gusti. . .dah la perempuan??

dengar baca dulu ni baik2. . .zaman aku bebudak~ bos (bapa) aku suka tengok gusti. . . tengah malam. . .klo xda benda best kat tv. . .for sure dia tengok gusti. . .jadi. . .aku. . .sebagai anak sulung. . .masih mentah tyme tuh. . . join sekaki la tengok wrestling. . .hehe. . .tyme tuh. . bos aku masih jiwa muda kot. . .jadi dia bagi jer aku tengok. . .maybe dalam hati dia. . " budak ni masih muda. . .masih tak taw pa pe. . ."

haha~ tapi. . . sampai sekarang aku masi suka tengok gusti. . . he~ ma'am (mama) aku ada gak marah kami sebab asyik tengok gusti. . .tapi. . .hehe. .  -tayang gigi jer la-

actually kan, dalam rancangan tv wrestling ni. . .ada banyak nilai murni tau !

1) gigih
    walaupun para pengusti tuh kena tumbuk, kena tendang, kena smackdown balik2. . .dorang x putus asa. . . . .dorang tetap berusaha gigih untuk stand up again again and again...

2) semangat setia kawan
    maybe ada yg tahu...dan again..maybe ada yg xtaw...wrestling ni ada beberapa jenis...salah satu jenis dia adalah berkumpulan. game dia camni...ada dua kumpulan yg akan fighting. stiap kumpulan terdiri drpd 2 org. . . tapi dalam boxing ring tuh mesti ada 2 org jer. . .jadi dua org jer yg akn fighting pda satu masa. . .contoh la kan. . .READER satu team dgn aku, , ,tyme READERS ngah fighting. . .aku akan support READERS habis-habisan. . . and then, kalau READERS dalam keadaan nazak dah sebab kena tumbuk segala. . . aku akan mintak READERS bagi hi-5 kat aku. . .pastu, aku boleh ganti READERS fighting kat dalam ring tuh. tugas READERS plak tyme tuh adalah support2 aku. hah. . . can you see the ' SEMANGAT SETIA KAWAN' ??

3) cekap, pantas
    dalam kita bergusi ni, kita mesti sentiasa CEKAP, PANTAS & PEKA. kita mesti pantas buat serangan. jangan bagi peluang kat enemy untuk serang kita balik. ini kita boleh aplikasi dalam game BOLA JARING / BOLA SEPAK !! and kita juga mesti peka dengan setiap gerakan enemy. . ntah2 tyme kita nak terjun hempap enemy tuh. . .dia akan bwat surprise attack. sepa tahu kan ?? dan andai kata nasib anda dah balik2 kena attack oleh enemy, korang mesti pantas mengelak. . .!

4) kreatif
    kalau korang ikut wrestling ni. . .mesti kreatif attack kat enemy. . .xkan la asyik taktik tumbuk kat mata jer kan... ?? boring la....haha

tapi. . .aku sendiri sokong kalau korang cakap tengok wrestling ni ada jugak nilai kurang murni dya kan. . .
contoh nya... para penggusti tuh tak tutup aurat. . . ya...aku kini sudah sedar. . .thats why. . .kalau bos aku buka chanel yg dok gusti2 ni. . .aku jaga mata jugak. . . tengok sikit jer la..astaghfirullah....
   and kalau bebudak tengok gusti ni. . kdg kala dorang akan apply apa yg dorang usha kat tv kat adik dorang sendri. . .jadi, kat rumah, adik la yg jadi mangsa. . . tapi mengeratkan hubungan sillaturrahim apa?? kalau adik beradik tuh bfikiran positif la. . .

well, ini jer la untuk post kali ni. . .dah brapa hari aku perap tajuk ni dalam draft. . hahaha...

No comments:

Post a Comment