Saturday, February 25, 2012

worse week EVER!!

Assalamualaikum. . .
angin kipas kat siling bertiup sepoi-sepoi bahasa. . .ditambah lagi dengan kipas jenama Panasonic bagai tak cukup sejuk. . .melayan fesbuk yang sememangnya boring sekarang ni. . .hati aku tetiba terdetik mau update blog. . .jadi. . .aku tekan lah itu mouse. . .

wahai READER-reader sekalian. . .tahun ni aku sudah masuk form 4. . ya. . aku. . Midah. . .sudah masuk form 4. . . aku? yang kurang matang ni?? masuk form 4?? ya. . .terima lah hakikat. . .aku belajar P.agama Islam (PAI) dulu. . orang yang tak dapat terima kebenaran tuh tak dapat hidayah. . .nah. . . jadi. . korang?? dapat terima hidayah ke??hehe. .

sungguh la. . .aku tak tau mau mula dari mana. . yang penting, minggu ni adalah minggu paling teruk. . .this one whole week was a disaster!! pesli (firstly)...
malam ahad. . prep macam besa. . rasanya. . .oh ya. . malam tuh aku baru start cari isi untuk syarahan. . ya. . aku ikut pertandingan syarahan time MTQ peringkat skolah baru-baru ni. . .wooo~ Midah orang sastera. . .gila ler~ tak kesah la apa korang mo cakap. . . .okay apa aku ikut syarahan tuh. . .dapat markah kokum. .  daripada aku lugai-lugai sana macam tak da tujuan untuk hidup?? lagi sandi kan?...

Isnin. . .hidup macam biasa. . .cuma malam tuh kami ada kursus untuk Mpp and Prs. . . wah~Mpp?? Prs?? Midah!  ko Mpp ke Prs??
-Mpp. .
Wah~~~ Midah Mpp. . .budak skema tuh !!!!
Ehem..ehem. . .mohon korang paham. . .kerja kami benda hanya menjadi budak skema kat skolah ya. . .kami pun bukannya skema sangat. . kami pun ada perasaan...sila hormati perasaan orang lain. . .kerja kami pimpin pljr2 lain. . supaya dorang dapat jadi orang-orang yang disenangi cikgu(eh..bgitu ke??) yang penting kerja kami macam orang tengah antara cikgu-cikgu and pelajar besa. . .kami banyak berkorban tau. . .jangan harapkan kami jak paham diri korang. . .korang bila lagi mahu paham kami?? ceh. . .ter-emo la plak! haha. . .anyway. . .kan malam tuh ada kursus. . petang tadi nya plak kami ada kelas. . .so, , cuba korang teka bila kami ada masa untuk buat homwok?? xda !!!

esok dia. . .selasa. . .P&P macam biasa. . .petang. . .kelas sejarah. . .cikgu marah kami sebab hantar nota sejarah ,,,tapi tak siap !! maaf cikgu. . .dah la xsiap. .cikgu xterima alasan sibuk. . .okay. . sila bagi cadangan untuk bagi alasan lain. . .kira stress la jugak kena marah-marah. . tapi. . .harap cikgu paham. . .sepanjang aku masuk sekolah menengah. . .nota sejarah aku tak pernah siap. . hehe >troll face<
malam tu pula, , ,ada pertandingan nasyid sempena MTQ peringkat sekolah. . .time nasyid. . .enjoy la jugak. . .tapi tyme gilirang putra bernasyid. . .sungguh boring ! (maaf. . .bukan niat untuk menghina. . cuma bagi pandangan) so. . .aku manfaat kan masa dengan menghafal teks syarahan. .

hari rabu. . .MTQ!!! syarahan !! matai la aku. . .mati la. . .tapi alhamdulillah. .Allah masih panjangkan hayat aku. . .masih hidup lerh~sungguh aku kurang latihan. . .roomate aku sendiri xcaya aku ikut pertandingan syarahan tuh. . .sebab dorang jarang nampak aku berlatih di bilik. . .ya la. . .malu beb ! kat bilik aku suma ahli rumah merah. . aku jer tetiba jadi polka dot. . .rumah hijau!! yala. . sepa la aku kan. . .aku setakat practise syarahan time dorang suma dah tidur atau time dalam bilik air. . .haha !ya la. . .actually. . .kalau aku pikir balik. . .bila aku practise syarahan. . .aku rasa macam orang sinting. . .orang syok sendiri. . .ya la. . .dah la berckp sorang diri. . pastu dengan penuh semangt lagi tuh. . .sama jugak bagi aku dengan situasi orang berlakon adegan marah-marah. . gaduh-gaduh. . .roman-roman depan kamera. . . pelik~ bagi aku jak. . .then. .petang tuh aku and ahli kelab SPBT lain tolong cikgu kemas bilik BOSS. . penat!!! malam tuh plak. . .ada perhimpunan asrama. . .oke...awal-awal aku memang semangat. . .sampai jer turn ust.n**m berucap. . . .kira2 1o minit. . mata aku dah start penat. . .tangan aku yg asyik salin point pnting. . dah xtaw apa nak bwat. . .maka. . .tertidur lah aku. . .tapi xla sepanjang beliau berucap. . .ada la jugak terbangun sikit-sikit. . then, tidur balik. . .dah la banyak homwok tyme tuh. . .ya Allah. . .balik asrama. . .terpaksa lah aku stay up!

Khamis. . .sungguh aku sangat moody that day. . .bukan aku sorang jer ya. . .satu kelas kami moody. . .even cikgu-cikgu pun ada cakap..'kenapa kelas s**a minggu ni sangat teruk arh ?' jawapan nya. . .aku pun tak taw. . .tak nak jawap..sebab hormaon tak stabil. . .erk? pelik plak bunyi dia kan. . .kalau boleh. . .satu hari tuh aku nak tiduuuuuur jer! malam dia plak. . .ok la. . .aku manfaatkan waktu prep yang diberi. . . tapi aku rasa waktu prep tuh cukup singkat. . .satu jer homwok aku siap time tuh !  boleh-boleh jadi cam tuh??atau pun masalah aku sndiri yang slow tul menulis. .? ntah la. . .oleh sebab itu. . .aku terpaksa stay malam-malam buat homwok. . .sampai tahap aku rasa ngantuk abis. . .nota sejarah ntah apa yang jadi. . .time aku terlelap ketika buat nota sej. . .aku ada mimpi. . .diri aku bagi arahan kat bebudak putra form 1. . .boleh0boleh aku tertulis kat nota sej tuh. . 'putra F1' ok. . .aku sangat ngantuk . . .dah tak tahan. . .aku bungkus barang. . .terus pigi bilik. . tidur~

Jumaat?? yeah!! hari jumaat dapat pulang !!!! alhamdulillah. . . .begitulah kisah sepanjang week yang teruk nih.. . . .

rasanya tak lah teruk sangat. . .maybe mind set aku yang kata minggu ni teruk . . . .apa-apa jer lah. . .sekian dari aku. . .gadis melayu terakhir. . . .


No comments:

Post a Comment